Fundacja CMP Czy Mogę Pomóc? zaczyna wraz z wiosną negocjacje z Zarządem Terenów Publicznych na temat poprawy wizerunku zieleni na ulicy Chmielnej. Zaczynamy od zielonego skwerku bezpośrednio przed przychodnią CMP Chmielna przy Chmielnej 14 - obecnie nie przypominającego w ogóle zieleni... Wytarta z trawy ziemia wśród gołych patyków krzaków i dwa fajne drzewa... Zaraz się zazieleni, tylko co? Drzewa tak - reszta powinna być całkowicie zmodyfikowana... Zachęcamy również firmy zajmująe się projektowaniem zieleni do współpracy. Dziś wszystko jeszcze pokrywał śnieg, ale i tak widać, że nie jest ładnie... A może być tak pięknie i będzie...
Blog o ulicy Chmielnej w Warszawie - jej smaczkach, jej klimacie, jej zniszczeniach, jej murach pomalowanych graffiti, jej kafejkach, usługach, sklepach oraz o nowej przychodni na Chmielnej - CMP Chmielna, będącej częścią sieci medycznej CMP (Centrum Medyczne Puławska) a także o działaniach Fundacji: Fundacja CMP Czy mogę pomoc?, której celem jest rewitalizacja ulicy CHmielnej
Ciekawe czy dałoby się w tej wnęce w zieleńcu (tuż przed CMP) postawić ze 3 solidne stojaki rowerowe (ZTP montowało je już w wielu miejscach Śródmieścia).
OdpowiedzUsuńhttp://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,6662589,.html
Argument o zakazie jazdy jest błędny - wiele osób porusza się po mieście rowerami, a po Chmielnej - zgodnie z prawem - mogą je przecież prowadzić (wg przepisów są wówczas pieszymi). Ale jeśli chcą skorzystać z dobrodziejstw Chmielnej, muszą mieć gdzie zostawić te rowery! Zresztą, obecnie istniejący zakaz nie obowiązuje dojeżdżających do... wyznaczonych miejsc postojowych.
a zatem postój rowerowy jest konieczny :) i postaramy się, aby był...
OdpowiedzUsuńChciałbym tylko zwrócić zawczasu uwagę na rodzdaje stojaków. To co montuje po mieście ZTP (rura w kształcie odwróconego "U") to najlepsza praktyka w dziedzinie stojaków. Tzw. Sheffield Stand. W razie potrzeby służę szerszymi informacjami.
OdpowiedzUsuńWszelkie inne wymyślne wynalazki, to mniej praktyczne i raczej nielubiane wariacje (zwane łamikółkami czy wyrwikółkami - bo opiera się w nich koło, a nie ramę roweru). Nieszczęściem są np. stojaki z Krakowskiego Przedmieścia - drogie, a totalnie niepraktycznie, i bezmyślnie poustawiane w wielkich stadach, obok parkingów samochodowych zamiast po kilka w docelowych miejscach podróży. Rower ma trochę inny charakter niż samochód, i architekci miasta powinni jednak brać to pod uwagę...
Nota bene, dobrze ustawione stojaki Sheffield mogą służyć jako element kształtujący ruch innych pojazdów :-) (czyt. blokujący wjazd samochodów).